Foto: Jan Wessels

Op weg naar Jordanië 27: geen gemakkelijke weg

  Column

door Jan Wessels

Onlangs heb ik een mooie avond in Amersfoort gehad van Open Doors. Er werd van alles verteld met betrekking tot de organisatie van onze Muskathlon. Er gaan in totaal 74 personen mee naar Jordanië. We zijn ingedeeld in groepen van tien of elf personen. In totaal zijn er zeven teams, ik ben ingedeeld in team 1. In totaal telt deze groep elf personen.

In Jordanië kiezen we straks een teamleider. Deze persoon wordt verantwoordelijk voor ons team. Tevens krijgt dan iedereen een buddy toegewezen. Je moet goed op je buddy letten om eventuele problemen te signaleren en op te lossen. Als we bijvoorbeeld de bus instappen, moet de teamleider kijken of iedereen van zijn of haar team er is.

Als extra controle moet iedereen dan kijken of zijn buddy ook in de bus zit. Ook hebben we van ons team alvast een WhatsApp-groep gemaakt, zodat we elkaar nu al kunnen helpen bij de voorbereidingen.

Onlangs heb ik als training de volle maanloop gelopen. Toen we weggingen was het nog redelijk weer. Na een half uur kwam er een flinke stortbui. Ik was door- en doornat. Omdat het nog erg warm was, kreeg ik het gelukkig niet koud. Ik heb ongeveer tie kilometer hardgelopen in een uur tijd. Na afloop hebben we snel nog even wat gedronken bij de auto. Inmiddels heb ik met mevrouw S. Bourgonje alle collectebussen weer ontdaan van alle stickers. We hebben de bussen weer in dozen gepakt en de dozen netjes dichtgeplakt. Mijn collega heeft de bussen inmiddels al weer teruggebracht naar de ZOA in Apeldoorn. Dit is nu dus ook weer afgerond.

Tijdens het inpakken van de bussen vroeg ik aan mevrouw Bourgonje op ze thuis al een Bijbel had. Dit was niet zo. Toen ik haar vraag of ze misschien wel een Bijbel wilde zei ze: "Ja, wel graag." Omdat we thuis diverse Bijbels hebben liggen voor evangelisatie doeleinden heb ik haar er direct een Bijbel gegeven. Zo worden de Bijbels niet alleen in het Midden-Oosten verspreid, maar ook in Rijssen en in Holten.

Ik wil iedereen bereiken met het evangelie, in Jordanië en in Rijssen. Met name de jongeren wil ik graag bereiken met het evangelie. Zo ga ik bijvoorbeeld binnenkort de jongeren opzoeken bij Elsrock. We zetten een camper neer bij de ingang van het sportterrein en gaan bidden voor de bezoekers en de bandleden. We bidden of we met ze in contact mogen komen en ze mogen vertellen van het evangelie van Jezus Christus.

Het zal geen gemakkelijke dag worden, maar we mogen ons gesterkt weten door God die met ons mee gaat. We laten ons niet afschrikken door de heftigheid van het feest. Ook hier is gebed een belangrijk factor. We kunnen dit echter niet alleen. Willen jullie ook bidden voor ons en voor de bezoekers en bandleden? Dan zal het een gezegende dag worden.

Rijssenaar Jan Wessels doet mee aan de tweede Muskathlon in Jordanië die plaatsvindt van 6 tot en met 13 oktober en schrijft over de voorbereidingen.

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox