Foto:

Eurol blij met succes in Dakar

Nijverdal - Eurol kijkt terug op de meest succesvolle editie van de Dakar Rally in de laatste jaren. Het Twentse smeermiddelenmerk is als hoofdsponsor verbonden aan het winnende Toyota GAZOO Racing team. Rallycoureur Nasser Al-Attiyah en navigator Mathieu Baumel bezorgden Toyota en Eurol de eerste overwinning in de Dakar rally.

Alle coureurs van het fabrieksteam -Nasser Al-Attiyah, Giniel de Villiers en Bernhard ten Brinke- reden de Dakar rally met de steun van Eurol. "Wij zijn trots om als smeermiddelpartner bij deze overwinning betrokken te zijn. Dit beeld gaat de hele wereld over en versterkt onze internationale merkbekendheid", reageert Dennis Marsman, Marketing Manager bij Eurol.

Glyn Hall, directeur van Toyota GAZOO Racing: "We zijn blij met Eurol als hoofdsponsor van het team. Eurol staat evenals Toyota voor kwaliteit, betrouwbaarheid, duurzaamheid en de passie voor prestatie." Toyota schrijft historie met deze Dakar rally zege. Al tijdens de eerste editie van de Dakar rally in 1979 stond Toyota aan de start en nooit pakte het Japanse merk de zege in het algemeen klassement. Er werd de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe Hilux en dat betaalde zich uit tijdens de 2019-editie van de Dakar.''

De Dakar Rally is 's werelds grootste en zwaarste rallyevenement. De rally wordt in 190 landen uitgezonden.

Meer berichten