Logo rijssen-holtensnieuwsblad.nl


Foto: Regien Klein Hegeman

Column Coen en Edwin van Hoevelaak: Special Projects

Met enige regelmaat worden we benaderd voor bijzondere muzikale projecten. Bij ons valt dat in de categorie Special Projects. Zo werden we enkele jaren geleden benaderd door Albert Heijn in het jaar dat ze 125 jaar bestonden. Ze wilden een soort 'The voice of Albert Heijn' organiseren, speciaal bestemd voor het complete personeel. Niemand uitgezonderd, dus naast het winkelpersoneel ook het personeel van de distributie centra, enzovoort.

Edwin kreeg de opdracht om een lied te schrijven over de Nederlander, een soort '15 miljoen mensen' song. Dat ging goed en de directie, die persoonlijk naar Espelo kwam, was helemaal enthousiast. De bedoeling was dat personeelsleden de instrumentale versie van het lied via een speciale site konden downloaden en het op hun manier gingen inzingen.

Er werd tevens een reclamespot gemaakt die intern bij elke filiaal werd getoond om het project aan te kondigen bij het personeel. Hiervoor kwam Harry, de bekendste supermarktmanager van Nederland, naar Holten. Samen met Edwin, die nog kortstondig zijn kostuum aan moest voor een scene, werd de spot gemaakt.

Ook bijzonder was de presentatie van het project in een bomvol Carré. Edwin zat aan een vleugel in het midden van de piste, Carré is van origine een circus, en werd begeleid door het orkest van Cor Bakker. Bijzonder om mee te maken en om een dag in Carré voor en achter de schermen rond te zwerven.

Uiteindelijk, na een aantal voorrondes, was de finale in de hal van het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam. De presentatie was in handen van Winston Gerschtanowitz. Na een spannende strijd werd Elske Haverkamp de verdiende winnares. Elkse was caissière in een filiaal in Hengelo (ov). Dit was voor haar een bijbaan. Haar wens, een muzikale carrière. De gewonnen prijs was een studio opname van het lied, een videoclip en een rondgang langs festiviteiten rond het 125 jarig jubileum. Probleem was alleen dat Elske een totaal andere muzieksmaak had en in een, voor haar, andere muziekwereld terecht kwam. Het pop/volkse genre was niet echt haar ding. Toch hebben we een geweldige promotie week gehad en zijn met Elske het hele land door geweest. Leuke projecten en zo kom je nog eens ergens.

Reageer als eerste
Meer berichten