<p>Hetty Leppink is blij dat haar lingeriezaak weer open kan.</p>

Hetty Leppink is blij dat haar lingeriezaak weer open kan.

(Foto: Gert Perdon)
In de krant

Klant weet winkelier weer te vinden

Na de versoepelingen in het coronabeleid, die vorige week door de regering zijn aangekondigd, kunnen winkels weer zonder afspraak open. Natuurlijk zijn de winkeliers hier heel erg blij mee. Rijssen-Holtens Nieuwsblad peilde de stemming bij een aantal detaillisten.

RIJSSEN- HOLTEN - Hetty Leppink heeft sinds vijf jaar haar lingeriespeciaalzaak Feel well by Hetty in het centrum van Holten. Ook zij is heel blij dat ze weer open mag. ‘’Maar ook toen de zaak de afgelopen maanden dicht zat, ben ik wel steeds aanwezig geweest. Het is belangrijk om jezelf niet alleen op social media te laten zien maar ook dat je persoonlijk aanwezig bent, ook al kunnen er geen klanten komen. In de winkel is altijd wel iets te doen en ik was er elke dag wel. Nu de zaak weer volop is geopend, komen de klanten gelukkig terug. Het is erg fijn om te zien dat de klanten het mij als lokale ondernemer ook gunnen. We hebben vele vaste klanten, Het scheelt ook dat wij een winkel hebben waar je doelbewust naartoe komt.’’ 

‘Klanten voelden zich opgelaten als ze niets kochten’

Hetty heeft een klein assortiment protheses, die officieel vallen onder het segment medisch. ‘’Ik had misschien open kunnen blijven met als argument dat medische artikelen essentieel zijn. Maar het betreft maar een klein deel van het aanbod waar ik bovendien niet erg in gespecialiseerd ben, dus dat vond ik niet realistisch. Overigens konden we de afgelopen tijd natuurlijk wel werken met reservering voor afspraken en konden we bestellingen rondbrengen. Maar dat is niet ideaal. De klant kan beter zelf naar de zaak komen en dan zien en voelen wat ze koopt. Voordeel van het reserveringssysteem was trouwens wel dat je er als winkelier echt voor de klant zelf bent binnen het afgesproken tijdsslot.’

Opgelaten

Even verderop laat Marjon Jacobs van kledingzaak Feem-Us ongeveer hetzelfde geluid horen. ‘’We hebben een hele tijd gewerkt met het reserveringssysteem voor het maken van afspraken en op zich werkt dat wel. Maar mensen voelden zich toch een beetje opgelaten als ze de winkel weer verlieten zonder dat ze iets hadden gekocht. Wij konden gelukkig wel bestellingen rondbrengen. Ik had speciale pastassen en daarin zat dan de bestelling, die ik naar de klant bracht en later weer ophaalde. Het scheelt dan enorm als je de klanten een beetje kent. ‘Marjon, ik heb maat 48, je weet wat ik nodig heb,’ zei een klant dan bijvoorbeeld . Het is erg fijn dat we weer open kunnen en gelukkig zijn de klanten Feem - Us niet vergeten. Woensdag deed ik ‘s morgens vroeg de deuren weer open en de mensen kwamen meteen naar binnen. Uiteraard gelden nog wel de coronamaatregelen, zoals het anderhalve meter afstand houden. Dat is nog steeds nodig, want er worden altijd nog mensen ziek door corona. Laten we hopen dat we er zo snel mogelijk vanaf zijn.’’

Leo Polhuys
Freelancer
Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden